Sunday, January 1, 2017

Coretan Buat Anakku : Harapan dan Impian

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Awal pagi di awal tahun Miladi 1 Januari 2017 bersamaan 3 Rabiulakhir 1438, lahirnya seorang puteri menggembirakan ibu dan ayah (mama dan abi).

Disaat ramai manusia di uji dengan tahun-tahun yang pedih di merata dunia, di saat Kelantan dan Terengganu di uji dengan ujian hujan dan banjir, kau lahir ke dunia suci tanpa noda dan dosa.

 Semoga jagaan Allah, petunjuk dan bimbingan dari Rasulullah melalui sekalian pewarisnya dapat kau serap, cerna dan buahkan pada akhlak mulia yang sangat didambakan contohnya buat sekalian insan di zaman fitnah ini.

Semoga kelahiran iringan selawat, azan, iqamat, ayat-ayat al-Quran ini dapat kau teruskan penyaksian ini hingga akhir hayatmu kelak untuk bertemu Pencipta kita. Semoga akhir nanti direzekikan Allah dengan penyaksian yang sama sebagaimana indahnya namamu mengikut contoh Syahid pertama dalam sejarah Islam ummat Nabi Muhammad.

Anak ; itulah hadiah, itulah fitnah, itulah amanah. Semoga hadirmu lebih melicinkan dan memudahkan jalan-jalan ketaatan buat mama dan abi. Bergandingan dengan abang-abang mu, semoga membesar dengan langkahan rahmat, berkat, dan kebaikan dari Allah untuk kita semua pulang kembali menemui Ilahi sebagaimana bersihnya kalian saat lahir kedunia ini. Selamat datang anakku.

 Perjalanan kita masih jauh. Semoga keberkatan dan rahmat dari Allah selalu mengiringi. Alhamdulillah. Alhamdulillah.Alhamdulillah.

No comments:

Masa Itu Nyawa