Monday, February 1, 2010

Tika Hati Masih Hidup


Aku perlukan teman penghidup hati..
Hari ke hari dunia ISLAM IMAN rohku
bagaikan mati digempur nafsu tak kenal ILAHI..

aku takut ditamatkan dalam pengakhiran yang hina..
tiada guna hidup dipandang mulia
jika di sisi-Nya aku hanyalah sampah dan bahan bakar neraka..



Sejenak mengenang Muhammad al-Fateh,
Ubaidillah bin Talhah.. Abdullah bin Rawahah..
Jiwaku menangis rindui syahid..



Sejenak kurenung jalan al-Banna, jejak Syed Qutb..
terasa tiada pengorbanan dan cintaku pada ISLAM..
Semuanya bagaikan angin..



Seimbas ku menatap kalam Abu Ayub al-Ansori..
Diriku bagaikan memusnahkan diri hari ke hari..



Usahkan Abu Bakar dan Umar al-Khattab yang ku rindui..
pun terlalu jauh jalan hidupku menyimpang..



Ya ALLAH..
Siapalah aku di sisi Kekasih agung-Mu
Rasulullah... Muhammad al-Amin..??



Ya ALLAH..
Ampuni daku dan temanku ini..
Aku cintakannya kerana-MU
pertemukanlah kami didalam taman-taman Syurga-MU..



YA ALLAH CUKUPLAH BAGI KAMI, ENGKAU..

DAN RASUL-MU..

Ya Adzhiem...





Abu Fateh,
4 November 2008,
Pesanan buat teman-teman tercinta,
25200 Kuantan.

No comments:

Masa Itu Nyawa