Sunday, December 20, 2009

Selamat Hari Lahir Buat Diri - Andainya Sehati Sejiwa




Lafaz apa yang mesti ku ungkap,
untuk aku luahkan harapan
yang bergelora disudut hati
setelah kita berjauhan,


mengertilah sebenarnya rindu,
bukan hilang didalam lamunan,
sampai bilakah mesti ku nanti ,
kekasih yang sehati...
tiada .. pernah aku menyesali..
biarpun.. kemilaunya sering dikhianati mimpi..
namun.. ternyata keindahan itu..
tak sekali terhakis musim yang berjuta..


suka duka ku silih berganti,
walau pedih ku tabah untuk menanti,
keasyikannya terasa jua..
seandainya kita sehati sejiwa..


mendung cinta berarak berpisah,
tersingkaplah rindumu tika disenja,
yang membenam segala sangsi ku,
kasih sayang yang akan ku pertahankan..

[Nur feat Axl's : Andai kita sehati sejiwa..]



Sudah 23 tahun ya duhai diri?

Semalam banyak pesanan buat diri

Hari ini dan semalam ada hadiah buat diri.

Terima kasih insan-insan ikhlas yang menghadiahkan beberapa penghormatan buat diri,
menghadiahkan buku nota hati seorang lelaki karya Pahrol M. Juoi (sudah lama ingin memiliki buku ini), menghadiahkan buku pemilik cintaku selepas ALLAH dan Rasul karya Fatimah Syarha (sudah lama juga ingin memiliki buku ini, namun banyak benda perlu ditahan kehendak diri ini sekarang).

Segala penghormatan dan hadiah ini saya kembalikan kepada pemilik jiwa saya, ALLAH Maha Besar. Moga memudahkan rintisan saya menuju-Nya penuh makna keredhaan dan kerahmatan.


Kenapa lagu sehati sejiwa menjadi tema hari lahir ku?

Kerana aku rindu pada seorang teman,
Ingin mohon maaf pada seorang teman,
Ingin cinta dan terus mencintai teman seorang ini,
ingin bersama dari sekarang hingga kesyurga bersama teman yang satu ini,
Teman yang banyak membaiki diriku,
Teman yang banyak menolong aku,
Teman yang sentiasa mendengar masalah hati ku,
Teman hati yang takkan terganti,

Teman yang sentiasa tegas membimbing aku,
sentiasa terus menegur kejahatan ku,
sentiasa membalas terus keburukan diriku,
teman yang sanggup MENEMANIKU DIDALAM KUBUR..




AL-QURAN....


Teman abadi yang akan aku pertahankan!




Lafaz apa yang mesti ku ungkap?

untuk aku luahkan harapan
yang bergelora disudut hati?

setelah kita berjauhan (KERANA DOSA-DOSAKU)

mengertilah sebenarnya rindu
bukan hilang didalam lamunan (JAUH DILUBUK HATI INI MAHUKAN KESUCIAN HATI)

sampai bilakah mesti ku nanti (BACALAH AYAT-AYAT QURAN INI..)

kekasih yang sehati...
tiada .. pernah aku menyesali.. (KALAM-MU SUNGGUH TIADA TANDINGAN)

biarpun.. kemilaunya sering dikhianati mimpi.. (MIMPI BISIKAN SYAITAN DAN NAFSU)

namun.. ternyata keindahan itu..
tak sekali terhakis musim yang berjuta..
suka duka ku silih berganti,
walau pedih ku tabah untuk menanti (MENANTI BENAR-NYA JANJI RABBI)

keasyikannya terasa jua..(DALAM MENTADABBUR AYAT-AYAT MU)

seandainya kita sehati sejiwa..
mendung cinta berarak berpisah,
tersingkaplah rindumu tika disenja
(MEMBACA MEMAHAMI AYAT-AYAT MU PAGI DAN PETANG)

yang membenam segala sangsi ku,
kasih sayang yang akan ku pertahankan..

DEMI ALLAH TERCINTA, al-Quran dihati.. Ameen



Abu Fateh,
25710 Kuantan.

Masa Itu Nyawa