Skip to main content

A Smile From Heart



A Smile From Heart

5 months non-work for clinical taught me to improve my skill (even I have no time to practice all the procedure), at least the knowledge I gained and grab can hold me confident.

First day in clinical posting for the first semester in second year. I never went to the ward with this type of feel. I feel good. Starting from riding my motorbike, when I see the gate of hospital, I smile spontaneously. Wow, I can guess what type of feel is this. I have felt it before when I was in Hulu Selangor, and also every time I entering the IIUM Kuantan campus in Indera Mahkota campus.

Today, nothing special except I recognize something different in HTAA setting. The management of hospital starts their work with reciting the du’a using hospital sound system. A beautiful dua’. Nice and easy for Muslim and non-Muslim to understand the du’a with the translation recited.

Previously I just experienced this nice environment in HUSM Kubang Kerian when I was a patient stay in bed for hernioplasty for inguinal hernia treatment. And also when I look after for my mum in the same hospital.

I asked one final year medical student that I know quite well, known as ‘Kak Wahid’ , “When they start this du’a recitation?” “Oh, they just continue this ritual from Ramadan.” Oh, I hope this step can encourage many more good deeds in Pahang society that I feel they are very thirst on meaning of life. The right way of life, al-Islam.



Second interesting I got today is the happy bangle cleaner that always sing a lot of song when he is working. Sometimes sound like he is recite the quranic recitation, sometimes like nashid, but the thing is I don’t understand his song. All are in Urdu’s or Bangladesh language. I am ignorant in that language. What I understand was just when he recite the Quranic recitation in a happy tone.

Feel so embarrassed when an old Chinese man (one of my patient) can speak Bangladesh language fluently. English, Chinese and Malay language just the normal thing if he can speak it very well. I need to restrengthen my target on languages empowerment.

Moral lesson:
1) Start our day with a du’a and hope to ALLAH.

2) Be happy and calm with whatever destiny ALLAH’s stated for us. That’s why ALLAH sees not for our job or our smartness. ALLAH looks just for the ‘qalbun salim’.


3) Meaning of life is so wide and open to all regardless our profession. Just we deny grabbing the Meaning of life in front of ours because of our skeptics, ignorance, generation-centered, and close minded mind. Islam is the way of life. The eternal truth about meaning of life.




Can we clean this stuffs happily? Analyze our spirit honestly

Comments

riaizzatirazali said…
when will u guys be posted to hoshas temerloh? they have started reciting doa since the hosp was open to public i guess? hoshas environment is much much more relaxing, and less stress, thats why we prefer to do our management in hoshas rather than htaa.

but whatever it is, try to look on the positive side. wherever we are, either posted there or will soon be working, try to accept people as the way they are and yg baik jadikan teladan, yg buruk jadikan sempadan.

rs posting management ni la yg byk mendidik kitorang, sama ada semakin kuat, atau x mampu utk terus berada di bidang nus ini..

hrp adik2 jr dpt memanfaatkan setiap kali clonical posting bcos trust me, bila dah nak abes blaja ni la ramai antara kitorang yg menyesal x buat elok2 dl..

sekadar berkongsi ye adik nuruddin. wassalam ;)
thanks a lot kak ria izzati. =)

Popular posts from this blog

Indahnya Bahasa India

Sekadar berkongsi beberapa patah perkataan bahasa India yang ku pelajari secara tak langsung dengan pesakit dan pekerja. Jika ada kekurangan dan kesilapan sila betulkan.


1- Siapa nama awak? = ope riina?
2- Nama saya.... = yenper....
3- Pergilah (untuk lelaki) = poodah
4- Pergilah (untuk perempuan) = poodii
5- Dah makan ke? = sapdiya...?
6- Dah makan dah = sipdaen
7- Jom makan = Bahsapdala
8- Jom minum = wa tanni kudigkelam
9- Awak tinggal di mana? = ni yengger kae ?
10- Baju = settae
11- Seluar = silwar
12- Mata = kanney
13- Telinga = kadhae
14- Kaki = kaali
15- Wajah = kaalai
16- Apa khabar? = na lam irking gele?
17- Apa khabar? (secara sopan) = sauriyema ?
18- Nenek = padti
19- Datuk = tata
20- Abang = anne
21- Kakak = akka
22- Pakcik = mama
23- Makcik = mami
24- Ayah = appa
25- Mak = amma
26- Dah minum ke belum ? = tanni kurchitia?
27- Belum lagi lah = inno illek
28- Tak ada = illek
29- Saya pergi dulu ya = poidtu ware’
30- Dah makan ke ? (sopan gitu) = sapdinlah...?
31- Dari mana ? = yinggere dhe?
32- Awak n…

Luahan hati seorang ibu...

Oh ibu..tidak terkata untuk menyatakan jasa ibu, 9 bulan ibu mengandung dengan berbagai dugaan dan cubaan. Ibu menempuh perit dan derita semasa melahirkan..! Semasa dalam pantang, ibu mengalami berbagai situasi yang tak terduga. Mengawasi diri sendiri, mendidik anak yang belum mengerti dan menjaga hati suami yang bukan semua boleh dikongsi. Hati seorang ibu yang cekal sukar dicari, sukar diganti.


Setiap ibu sanggup berkorban untuk anak-anak sedangkan anak belum tentu lagi. Kalau susah, biar ibu yang susah, anak jangan. Kalau ibu lapar, biar anak tidak lapar. Kalau ibu sakit anak jangan sakit. Kalau pakaian, biar anak cukup pakai, ibu tak apa. Kalau ibu sedih, hampir tercabut nyawa pun seboleh-bolehnya tidak diberitahu kepada anak-anak. Itu hanya secebis pengorbanan ibu.


Percayalah bila ibu sudah tiada, barulah anak terasa ketiadaan ibu dan hidup terasa kosong. Tiada tempat untuk mengadu. Kalau ibu ada, ibu buat itu, ibu buat ini, ibu cari itu, ibu cari ini. Ibu banyak boleh buat untuk a…

Rabbana Hablana Min Azwajina Wa Zurriyyatina Qurrota A'yun

Ha tu dio duduk. Jadi menunjukkan bbini ni perkara nikmat daripada Allah subhanahu wataala. Kita bekawin dengey ore ppuwe baik, ore ppuwe becaghi tok laki baik ini merupokey nikmat daripada Allah subhanahu wa taala. Ho bolehla we kalu nok gayo gayo ore ttino hok toksey ko demo gak kato; “ ai nikmat ni wey, nikmat Tuhey ni wey” dan oghe ttino tu pong kalu napok payoh payoh nga oghe jatey gak aa; nikmat ni aa.


Wa ma laha awliya’ahu bisuaali zalika fiddu’a’. Takdi dio ghoyak ceghito ceghito nabi. Nabi-nabi ni selain daripada Aku lantik jadi nabi, Aku buwi jugok anok-anok cucu, so. Selain pado nabi tuh pulok, hok peringkat woli-woli. Peringkat oghe hok bawoh sikit pado nabi, kito panggil woli-woli ni pong, Allah taala puji oghe-oghe hok jjadi woli Dio ni waktu woli Dio bedoa.


Dia tunjuk, doa gapo dio ? wallazina, wallazina yaquluna rabbana hablana min azwajina wa zurriyyatina qurrata a’yun. Ini doa hok Tuhey sediri apo ni rekod daley Quran. Kito lloni bulih guna doa ni. Di antaro tando o…