Skip to main content

Siapkan!

1)Assignment 'Health Management' AHS 1023

2)Perancangan Biro
- Mesyuarat
- Laporan kewangan
- Laporan perjalanan
- Pembahagian tugas

3)Artikel ilmiah!!

4)Ujian klinikal

5)Assignment 'UNGS 2050 ; fiqh and ethics for everyday life'

6)Pembentangan Bahasa Melayu Komunikasi

7)ujian semula (kisah CPR)!

8)al-Quran exam!

9)Pembentangan Medical Surgical Nursing 3

10)Assignment Bahasa Melayu Komunikasi LM 2021.


Nuruddin, selesaikan mengikut urutan sebelum khamis!

* Perlu pembantu peribadikah jika begini hidup ini?

Comments

Wah, banyaknya tugasan Ayah Din. Tapi takpelah, ummi dan abah cakap semakin kita dihimpit banyak tugasan, semakin kita menghargai masa yang ada. Di situ kita akan belajar cara menghargai masa dan menguruskan masa. Kan masa itu EMAS..sangatlah berharga hingga ada orang yang sanggup CURI MASA. hehehe

- Anakanda Auni yang sentiasa tenang (^_^)

p/s : boleh ambik Auni jadi pembantu peribadi @ PA Ayah Din tak? hehehehe
salam,hmm nta sbg icb mrc lg di mana ana monitor nta sendiri,huhu,x pala utk keja icb talhah serah skit pada faiz,apaun buat yg terbaik
Boleh2. Auni kena tambah berat badan gak lagi. Baru boleh tolong. Tadi jumpa doktor, ayah din pun kena tambah berat badan dan kena buat lawatan bulanan jumpa dr dan kena ikut diet dan saranan ubat2 dari doktor.
bi iznillah. "fallahu khairun hafizho.. wa hua arhamuurrahimin.."

Popular posts from this blog

Indahnya Bahasa India

Sekadar berkongsi beberapa patah perkataan bahasa India yang ku pelajari secara tak langsung dengan pesakit dan pekerja. Jika ada kekurangan dan kesilapan sila betulkan.


1- Siapa nama awak? = ope riina?
2- Nama saya.... = yenper....
3- Pergilah (untuk lelaki) = poodah
4- Pergilah (untuk perempuan) = poodii
5- Dah makan ke? = sapdiya...?
6- Dah makan dah = sipdaen
7- Jom makan = Bahsapdala
8- Jom minum = wa tanni kudigkelam
9- Awak tinggal di mana? = ni yengger kae ?
10- Baju = settae
11- Seluar = silwar
12- Mata = kanney
13- Telinga = kadhae
14- Kaki = kaali
15- Wajah = kaalai
16- Apa khabar? = na lam irking gele?
17- Apa khabar? (secara sopan) = sauriyema ?
18- Nenek = padti
19- Datuk = tata
20- Abang = anne
21- Kakak = akka
22- Pakcik = mama
23- Makcik = mami
24- Ayah = appa
25- Mak = amma
26- Dah minum ke belum ? = tanni kurchitia?
27- Belum lagi lah = inno illek
28- Tak ada = illek
29- Saya pergi dulu ya = poidtu ware’
30- Dah makan ke ? (sopan gitu) = sapdinlah...?
31- Dari mana ? = yinggere dhe?
32- Awak n…

Rabbana Hablana Min Azwajina Wa Zurriyyatina Qurrota A'yun

Ha tu dio duduk. Jadi menunjukkan bbini ni perkara nikmat daripada Allah subhanahu wataala. Kita bekawin dengey ore ppuwe baik, ore ppuwe becaghi tok laki baik ini merupokey nikmat daripada Allah subhanahu wa taala. Ho bolehla we kalu nok gayo gayo ore ttino hok toksey ko demo gak kato; “ ai nikmat ni wey, nikmat Tuhey ni wey” dan oghe ttino tu pong kalu napok payoh payoh nga oghe jatey gak aa; nikmat ni aa.


Wa ma laha awliya’ahu bisuaali zalika fiddu’a’. Takdi dio ghoyak ceghito ceghito nabi. Nabi-nabi ni selain daripada Aku lantik jadi nabi, Aku buwi jugok anok-anok cucu, so. Selain pado nabi tuh pulok, hok peringkat woli-woli. Peringkat oghe hok bawoh sikit pado nabi, kito panggil woli-woli ni pong, Allah taala puji oghe-oghe hok jjadi woli Dio ni waktu woli Dio bedoa.


Dia tunjuk, doa gapo dio ? wallazina, wallazina yaquluna rabbana hablana min azwajina wa zurriyyatina qurrata a’yun. Ini doa hok Tuhey sediri apo ni rekod daley Quran. Kito lloni bulih guna doa ni. Di antaro tando o…

Luahan hati seorang ibu...

Oh ibu..tidak terkata untuk menyatakan jasa ibu, 9 bulan ibu mengandung dengan berbagai dugaan dan cubaan. Ibu menempuh perit dan derita semasa melahirkan..! Semasa dalam pantang, ibu mengalami berbagai situasi yang tak terduga. Mengawasi diri sendiri, mendidik anak yang belum mengerti dan menjaga hati suami yang bukan semua boleh dikongsi. Hati seorang ibu yang cekal sukar dicari, sukar diganti.


Setiap ibu sanggup berkorban untuk anak-anak sedangkan anak belum tentu lagi. Kalau susah, biar ibu yang susah, anak jangan. Kalau ibu lapar, biar anak tidak lapar. Kalau ibu sakit anak jangan sakit. Kalau pakaian, biar anak cukup pakai, ibu tak apa. Kalau ibu sedih, hampir tercabut nyawa pun seboleh-bolehnya tidak diberitahu kepada anak-anak. Itu hanya secebis pengorbanan ibu.


Percayalah bila ibu sudah tiada, barulah anak terasa ketiadaan ibu dan hidup terasa kosong. Tiada tempat untuk mengadu. Kalau ibu ada, ibu buat itu, ibu buat ini, ibu cari itu, ibu cari ini. Ibu banyak boleh buat untuk a…