Skip to main content

Siapkan!

1)Assignment 'Health Management' AHS 1023

2)Perancangan Biro
- Mesyuarat
- Laporan kewangan
- Laporan perjalanan
- Pembahagian tugas

3)Artikel ilmiah!!

4)Ujian klinikal

5)Assignment 'UNGS 2050 ; fiqh and ethics for everyday life'

6)Pembentangan Bahasa Melayu Komunikasi

7)ujian semula (kisah CPR)!

8)al-Quran exam!

9)Pembentangan Medical Surgical Nursing 3

10)Assignment Bahasa Melayu Komunikasi LM 2021.


Nuruddin, selesaikan mengikut urutan sebelum khamis!

* Perlu pembantu peribadikah jika begini hidup ini?

Comments

Wah, banyaknya tugasan Ayah Din. Tapi takpelah, ummi dan abah cakap semakin kita dihimpit banyak tugasan, semakin kita menghargai masa yang ada. Di situ kita akan belajar cara menghargai masa dan menguruskan masa. Kan masa itu EMAS..sangatlah berharga hingga ada orang yang sanggup CURI MASA. hehehe

- Anakanda Auni yang sentiasa tenang (^_^)

p/s : boleh ambik Auni jadi pembantu peribadi @ PA Ayah Din tak? hehehehe
salam,hmm nta sbg icb mrc lg di mana ana monitor nta sendiri,huhu,x pala utk keja icb talhah serah skit pada faiz,apaun buat yg terbaik
Boleh2. Auni kena tambah berat badan gak lagi. Baru boleh tolong. Tadi jumpa doktor, ayah din pun kena tambah berat badan dan kena buat lawatan bulanan jumpa dr dan kena ikut diet dan saranan ubat2 dari doktor.
bi iznillah. "fallahu khairun hafizho.. wa hua arhamuurrahimin.."

Popular posts from this blog

Indahnya Bahasa India

Sekadar berkongsi beberapa patah perkataan bahasa India yang ku pelajari secara tak langsung dengan pesakit dan pekerja. Jika ada kekurangan dan kesilapan sila betulkan.


1- Siapa nama awak? = ope riina?
2- Nama saya.... = yenper....
3- Pergilah (untuk lelaki) = poodah
4- Pergilah (untuk perempuan) = poodii
5- Dah makan ke? = sapdiya...?
6- Dah makan dah = sipdaen
7- Jom makan = Bahsapdala
8- Jom minum = wa tanni kudigkelam
9- Awak tinggal di mana? = ni yengger kae ?
10- Baju = settae
11- Seluar = silwar
12- Mata = kanney
13- Telinga = kadhae
14- Kaki = kaali
15- Wajah = kaalai
16- Apa khabar? = na lam irking gele?
17- Apa khabar? (secara sopan) = sauriyema ?
18- Nenek = padti
19- Datuk = tata
20- Abang = anne
21- Kakak = akka
22- Pakcik = mama
23- Makcik = mami
24- Ayah = appa
25- Mak = amma
26- Dah minum ke belum ? = tanni kurchitia?
27- Belum lagi lah = inno illek
28- Tak ada = illek
29- Saya pergi dulu ya = poidtu ware’
30- Dah makan ke ? (sopan gitu) = sapdinlah...?
31- Dari mana ? = yinggere dhe?
32- Awak n…

Rabbana Hablana Min Azwajina Wa Zurriyyatina Qurrota A'yun

Ha tu dio duduk. Jadi menunjukkan bbini ni perkara nikmat daripada Allah subhanahu wataala. Kita bekawin dengey ore ppuwe baik, ore ppuwe becaghi tok laki baik ini merupokey nikmat daripada Allah subhanahu wa taala. Ho bolehla we kalu nok gayo gayo ore ttino hok toksey ko demo gak kato; “ ai nikmat ni wey, nikmat Tuhey ni wey” dan oghe ttino tu pong kalu napok payoh payoh nga oghe jatey gak aa; nikmat ni aa.


Wa ma laha awliya’ahu bisuaali zalika fiddu’a’. Takdi dio ghoyak ceghito ceghito nabi. Nabi-nabi ni selain daripada Aku lantik jadi nabi, Aku buwi jugok anok-anok cucu, so. Selain pado nabi tuh pulok, hok peringkat woli-woli. Peringkat oghe hok bawoh sikit pado nabi, kito panggil woli-woli ni pong, Allah taala puji oghe-oghe hok jjadi woli Dio ni waktu woli Dio bedoa.


Dia tunjuk, doa gapo dio ? wallazina, wallazina yaquluna rabbana hablana min azwajina wa zurriyyatina qurrata a’yun. Ini doa hok Tuhey sediri apo ni rekod daley Quran. Kito lloni bulih guna doa ni. Di antaro tando o…

5 Pesanan Almarhum Tuan Guru Dato' Dr Haron Din

Mukmin Yang Hebat itu ialah yang;

1. Dia meninggalkan dunia (memburu bekalan akhirat) sebelum meninggal dunia (mati).
2. Dia bersedekah sehingga kaya, bukan menunggu kaya baru mahu bersedekah.
3. Dia berdakwah sehingga menjadi alim, bukan menunggu alim baru mahu berdakwah.
4. Dia ke Masjid sehingga tua, bukan menunggu tua baru mahu ke Masjid.
5. Dia beramal sehingga ikhlas, bukan menunggu ikhlas baru mahu beramal.

Sungguh 5 pesanan dari guru yang mulia ini sangat memberi bekas jika diteliti dengan hati merendah diri yang mahu untuk berhijrah dari keburukan kepada kebaikan.

Mungkin penulis masih hidup saat tulisan ini diterbitkan, semoga ianya menjadi pukulan dan peringatan yang segar buat penulis. Mungkin penulis sudah meninggalkan dunia yang fana ini saat tulisan ini diterbitkan, moga-moga ianya memberi manfaat yang kekal di negeri yang kekal yang kita semua pasti melaluinya. Doakan kebaikan untuk semua.

Faqir yang mengharap keampunan dan rahmat Allah.