Saturday, September 5, 2009

Qiamullail anjuran MRC Talhah

Qiamullail harian anjuran mrc talhah akan bermula malam ini atau pun esok. Bergantung kepada imam (saudara Rasyid, post-grad student pharmacy). InsyaALLAH 30 juzuk bacaan dalam solat akan dihabiskan sebelum 13 september ini dengan bermulanya Qiamullail harian ini. (Sekarang terawih baru masuk juzuk 10).

"Hendaklah kalian melakukan Qiamullail, kerana dia dapat menebus kesalahan dan dosa-dosa. Qiamullail adalah kebiasaan orang-orang soleh sebelum kamu dan pemusnah penyakit dari tubuhmu." (At-Tirmidzi, no 4549; Al-Baihaqi dalam assunan kubra no. 4691,4693)

Fudhail bin Iyadh mengatakan: " Wahai Waki'! Tidakkah kamu mendengar apa yang ALLAH firmankan?" Waki' menjawab: "Saya belum mendengarnya. " Fudhail mengatakan: "ALLAH Subhanahu wa Ta'ala berfirman: " Seorang hamba yang mengaku mencintaiKu, tidaklah jujur kalau dia tidur dan melupakanKu ketika dia diliputi malam." (Lihat Siyar A'lam An-Nubala', biografi Muhammad al-Musayyab, no 2753)

-rujukan: Jagalah ALLAH, ALLAH pasti menjaga mu. - Dr Aidh Abdullah al-Qarny


Tarbiyah: Kewajipan tanpa kompromi!

menjemput diri sendiri dan kita semua membiasakan dengan amalan sunat yang begitu dititik beratkan oleh baginda ini. Sungguh kafilah orang-orang soleh dan pejuang kebenaran telah lama meninggalkan kita yang masih tidur ini.


buat yang mahu bercinta, cuba bercinta dan sedang bercinta dengan PENCIPTA segala rasa cinta. Ayuh semarakkan ramadan, mungkin ini ramadan terakhir kita....mungkin ini malam terakhir kita...


Sama-sama menghidupkan persediaan menerima 10 malam terakhir ini

No comments:

Masa Itu Nyawa