Skip to main content

Di Jemput ke Walimah 'Saya'

InsyaALLAH, pada pagi jumaat bersamaan 24 Julai 2009, majlis akad nikah saya akan diadakan di Terengganu. Diteruskan dengan majlis kenduri kesyukuran di rumah saya di Kelantan pada hari sabtu bersamaan 25 Julai 2009.

Saya dengan ini menjemput semua teman-teman yang mengenali diri ini untuk memeriahkan majlis perkahwinan saya di Terengganu dan Kelantan jika berkelapangan. Saya yang dimaksudkan adalah Muhammad Izzat bin Mohd Kamal (MML SPM 04, DQ Gen6) bersama Wan Aimi Rashidah bt Wan Mokhtar (SHAMS SPM 05.) Kedua mempelai sekarang belajar di Universiti Perubatan Mansurah, Mesir.

Kad jemputan dan peta ke rumah pengantin perempuan.

*hari Jumaat, 2 Sya'ban 1430 bersamaan 24/7/2009 bertempat di 2394, Kg Sungai Derhaka, 21100 Kuala Terengganu, Terengganu (Rumah pengantin perempuan)





*hari Sabtu, 3 Sya'ban 1430 bersamaan 25/7/2009 bertempat di w2/513 jalan masjid, 17000 Pasir Mas, Kelantan (Rumah pengantin lelaki)






Semoga dengan kehadiran saudara/ri dapat menambah keberkatan di majlis kami. Kepada sahabat-sahabat yang berada di kejauhan serta tidak dapat menghadiri majlis kami, cukuplah sekadar doa dari kalian untuk kebahagiaan kami dunia dan akhirat. Segala jasa baik sahabat-sahabat kami ucapkan jutaan terima kasih.
siiru 'ala barakatillah. wallahu'alam

Semoga teman yang mengenali diri saya (Izzat) dapat mengajak teman-teman yang mengenali diri (Izzat) ini jua. Maaf tak berkesempatan untuk menghantar kad kepada semua yang mengenali diri ini terutama teman-teman MML, dan ex-DQ.

boleh juga melawat gambar peta yang lebih besar di laman saya.

http://izzat-kamal.blogspot.com/2009/07/jemputan-ke-walimatul-urus.html


P/s: (to Izzat) OK tak jat Promo ni? :)

Comments

fuh...suspen betul din ni...terkejut jgk k.ina. ingatkan din nak nikah....baca betul2 sampai habis, barulah tau..promote kawan pny walimah :) hehehe

Popular posts from this blog

Indahnya Bahasa India

Sekadar berkongsi beberapa patah perkataan bahasa India yang ku pelajari secara tak langsung dengan pesakit dan pekerja. Jika ada kekurangan dan kesilapan sila betulkan.


1- Siapa nama awak? = ope riina?
2- Nama saya.... = yenper....
3- Pergilah (untuk lelaki) = poodah
4- Pergilah (untuk perempuan) = poodii
5- Dah makan ke? = sapdiya...?
6- Dah makan dah = sipdaen
7- Jom makan = Bahsapdala
8- Jom minum = wa tanni kudigkelam
9- Awak tinggal di mana? = ni yengger kae ?
10- Baju = settae
11- Seluar = silwar
12- Mata = kanney
13- Telinga = kadhae
14- Kaki = kaali
15- Wajah = kaalai
16- Apa khabar? = na lam irking gele?
17- Apa khabar? (secara sopan) = sauriyema ?
18- Nenek = padti
19- Datuk = tata
20- Abang = anne
21- Kakak = akka
22- Pakcik = mama
23- Makcik = mami
24- Ayah = appa
25- Mak = amma
26- Dah minum ke belum ? = tanni kurchitia?
27- Belum lagi lah = inno illek
28- Tak ada = illek
29- Saya pergi dulu ya = poidtu ware’
30- Dah makan ke ? (sopan gitu) = sapdinlah...?
31- Dari mana ? = yinggere dhe?
32- Awak n…

Luahan hati seorang ibu...

Oh ibu..tidak terkata untuk menyatakan jasa ibu, 9 bulan ibu mengandung dengan berbagai dugaan dan cubaan. Ibu menempuh perit dan derita semasa melahirkan..! Semasa dalam pantang, ibu mengalami berbagai situasi yang tak terduga. Mengawasi diri sendiri, mendidik anak yang belum mengerti dan menjaga hati suami yang bukan semua boleh dikongsi. Hati seorang ibu yang cekal sukar dicari, sukar diganti.


Setiap ibu sanggup berkorban untuk anak-anak sedangkan anak belum tentu lagi. Kalau susah, biar ibu yang susah, anak jangan. Kalau ibu lapar, biar anak tidak lapar. Kalau ibu sakit anak jangan sakit. Kalau pakaian, biar anak cukup pakai, ibu tak apa. Kalau ibu sedih, hampir tercabut nyawa pun seboleh-bolehnya tidak diberitahu kepada anak-anak. Itu hanya secebis pengorbanan ibu.


Percayalah bila ibu sudah tiada, barulah anak terasa ketiadaan ibu dan hidup terasa kosong. Tiada tempat untuk mengadu. Kalau ibu ada, ibu buat itu, ibu buat ini, ibu cari itu, ibu cari ini. Ibu banyak boleh buat untuk a…

Rabbana Hablana Min Azwajina Wa Zurriyyatina Qurrota A'yun

Ha tu dio duduk. Jadi menunjukkan bbini ni perkara nikmat daripada Allah subhanahu wataala. Kita bekawin dengey ore ppuwe baik, ore ppuwe becaghi tok laki baik ini merupokey nikmat daripada Allah subhanahu wa taala. Ho bolehla we kalu nok gayo gayo ore ttino hok toksey ko demo gak kato; “ ai nikmat ni wey, nikmat Tuhey ni wey” dan oghe ttino tu pong kalu napok payoh payoh nga oghe jatey gak aa; nikmat ni aa.


Wa ma laha awliya’ahu bisuaali zalika fiddu’a’. Takdi dio ghoyak ceghito ceghito nabi. Nabi-nabi ni selain daripada Aku lantik jadi nabi, Aku buwi jugok anok-anok cucu, so. Selain pado nabi tuh pulok, hok peringkat woli-woli. Peringkat oghe hok bawoh sikit pado nabi, kito panggil woli-woli ni pong, Allah taala puji oghe-oghe hok jjadi woli Dio ni waktu woli Dio bedoa.


Dia tunjuk, doa gapo dio ? wallazina, wallazina yaquluna rabbana hablana min azwajina wa zurriyyatina qurrata a’yun. Ini doa hok Tuhey sediri apo ni rekod daley Quran. Kito lloni bulih guna doa ni. Di antaro tando o…