Skip to main content

Sanah Helwah ya Huluww, ya 'Asal, ya Sukkar..:)

Salam al-Kelantani, 20 Jamadits sani 1430 H, 14 Jun 2009

Ucapan dari atuk, nenek, umi wawa, umi lah, ayoh we, ayoh ngoh, umi na, n ayoh din, selamat Hari lahir yang pertama. Semoga jadi anak yang solehah buat ibu ayah tercinta neh.. :)


ye ye, dah 1 Tahun umur saya.. nak terbang.. :)


tembamnya..


eh, anak sapa ni??


with ibu tersayang..


with ayah..:)


sayang adik 'Iffah, jangan nangis yer.. :)


inilah adik 'Iffah, kawan baru saya.. hehe


hehehe


di Restoran Apple dengan ibu dan ayah..


anak ayah ni..


ye ye , anugerah naib johan superbaby :)


rehlah ke Ro'subar, Aisyah tido, ayahnya posing..


dengan haiqal, teman sepermainan yang dah balik Malaysia..


ala-ala anak korea gitu..hehe


anak ayah


bersama kartunis han ri


comel ini..geramnya nak cubit..


di pesta buku antarabangsa..wah, ayah din pun tak sampai lagi nih..


orang suka panggil saya ya 'asal, ya sukkar.. bimakna= "hai si manis.." :)


suko sokmo ini budak.. :)


sentiasa tergelak.. :)


eidul-adha 08. :)


winter sonata bersama ibu dan ayah


with achik uyun


Sentiasa mendapat perhatian orang-orang arab si comel ini..

Tak sabar menanti kepulangan ke Malaysia 24 Jun ini. Nak balik Kelantan dari Johor nanti bitau ye.. ayah Din nak balik dari kuantan nanti senang.

Selamat hari lahir dan selamat kembali ke Malaysia ya my first niece. :)

p/s: Apa komen dan harapan kamu semua tentang saya (Aisyah Humaira' Binti Mohd Nurul Hisyam) yang dah berusia setahun jagung ni? hehe..

Comments

salam

banyaknya gambar aisyah..
ana baru je balik dari majlis birthday aisyah tadi..aisyah bnyk dpt hadiah..seronok sgt aisyah.

kak long msk mee bandung..sgt best.

ust hisye pulak buat air 'sayang kaki'..mmg meriah la..=)
.: buat permata hati ibu dan ayah, AISYAH HUMAIRA'

> semoga menjadi anak yang solehah, penyejuk mata penawar hati kedua orang tuamu..
> semoga dirahmati dan diberkati Allah selalu..
> semoga dirimu diasuh di dalam taman-taman Islam dengan didikan dan asuhan ibu serta ayah tercinta
> salam sayang dari Ayah Ngah dan Mak Ngah

Hehehe...takde hadiah nak bagi kat aisyah ni..tunggu balik m'sia baru kami bagi.
miSs Hazzi said…
salam..
lamo x menjengah ke blog woris ambo..

erm..comelnye aisyah ni..sangat kiut..hehe
nk jumpe die..
semoga aisyah menjadi anak yg solehah buat ibu dan ayahnya..

Popular posts from this blog

Indahnya Bahasa India

Sekadar berkongsi beberapa patah perkataan bahasa India yang ku pelajari secara tak langsung dengan pesakit dan pekerja. Jika ada kekurangan dan kesilapan sila betulkan.


1- Siapa nama awak? = ope riina?
2- Nama saya.... = yenper....
3- Pergilah (untuk lelaki) = poodah
4- Pergilah (untuk perempuan) = poodii
5- Dah makan ke? = sapdiya...?
6- Dah makan dah = sipdaen
7- Jom makan = Bahsapdala
8- Jom minum = wa tanni kudigkelam
9- Awak tinggal di mana? = ni yengger kae ?
10- Baju = settae
11- Seluar = silwar
12- Mata = kanney
13- Telinga = kadhae
14- Kaki = kaali
15- Wajah = kaalai
16- Apa khabar? = na lam irking gele?
17- Apa khabar? (secara sopan) = sauriyema ?
18- Nenek = padti
19- Datuk = tata
20- Abang = anne
21- Kakak = akka
22- Pakcik = mama
23- Makcik = mami
24- Ayah = appa
25- Mak = amma
26- Dah minum ke belum ? = tanni kurchitia?
27- Belum lagi lah = inno illek
28- Tak ada = illek
29- Saya pergi dulu ya = poidtu ware’
30- Dah makan ke ? (sopan gitu) = sapdinlah...?
31- Dari mana ? = yinggere dhe?
32- Awak n…

Luahan hati seorang ibu...

Oh ibu..tidak terkata untuk menyatakan jasa ibu, 9 bulan ibu mengandung dengan berbagai dugaan dan cubaan. Ibu menempuh perit dan derita semasa melahirkan..! Semasa dalam pantang, ibu mengalami berbagai situasi yang tak terduga. Mengawasi diri sendiri, mendidik anak yang belum mengerti dan menjaga hati suami yang bukan semua boleh dikongsi. Hati seorang ibu yang cekal sukar dicari, sukar diganti.


Setiap ibu sanggup berkorban untuk anak-anak sedangkan anak belum tentu lagi. Kalau susah, biar ibu yang susah, anak jangan. Kalau ibu lapar, biar anak tidak lapar. Kalau ibu sakit anak jangan sakit. Kalau pakaian, biar anak cukup pakai, ibu tak apa. Kalau ibu sedih, hampir tercabut nyawa pun seboleh-bolehnya tidak diberitahu kepada anak-anak. Itu hanya secebis pengorbanan ibu.


Percayalah bila ibu sudah tiada, barulah anak terasa ketiadaan ibu dan hidup terasa kosong. Tiada tempat untuk mengadu. Kalau ibu ada, ibu buat itu, ibu buat ini, ibu cari itu, ibu cari ini. Ibu banyak boleh buat untuk a…

Rabbana Hablana Min Azwajina Wa Zurriyyatina Qurrota A'yun

Ha tu dio duduk. Jadi menunjukkan bbini ni perkara nikmat daripada Allah subhanahu wataala. Kita bekawin dengey ore ppuwe baik, ore ppuwe becaghi tok laki baik ini merupokey nikmat daripada Allah subhanahu wa taala. Ho bolehla we kalu nok gayo gayo ore ttino hok toksey ko demo gak kato; “ ai nikmat ni wey, nikmat Tuhey ni wey” dan oghe ttino tu pong kalu napok payoh payoh nga oghe jatey gak aa; nikmat ni aa.


Wa ma laha awliya’ahu bisuaali zalika fiddu’a’. Takdi dio ghoyak ceghito ceghito nabi. Nabi-nabi ni selain daripada Aku lantik jadi nabi, Aku buwi jugok anok-anok cucu, so. Selain pado nabi tuh pulok, hok peringkat woli-woli. Peringkat oghe hok bawoh sikit pado nabi, kito panggil woli-woli ni pong, Allah taala puji oghe-oghe hok jjadi woli Dio ni waktu woli Dio bedoa.


Dia tunjuk, doa gapo dio ? wallazina, wallazina yaquluna rabbana hablana min azwajina wa zurriyyatina qurrata a’yun. Ini doa hok Tuhey sediri apo ni rekod daley Quran. Kito lloni bulih guna doa ni. Di antaro tando o…