Skip to main content

STRESS Etiology; HUSNI MUBARAK and his Men




AL-KELANTANI, 18 Muharram 1430H. May ALLAH bless you and all the Muslim ummah.


Allah S.W.T said in Holy Quran that, (wa iza maridhtu fahua yasyfin) = when i fall sick, YOU are the One who Cure me.


Just a bit sharing moment with my Lecturer,Dr Khaleed al-Khameeshy (Abrar's friend), in physiology lecture:

Stress is a normal part of life. In small quantities, stress is good -- it can motivate you and help you be more productive. However, too much stress, or a strong response to stress, is harmful. It can set you up for general poor health as well as specific physical or psychological illnesses like infection, heart disease, and depression.

"Regarding Gazzah nowadays is the main thing cause me to get internal stress. I know the situation, but i can't help any one of my brother and sister there. This is because of our rulers in Islamic country all over the world is not real Islam. They are coward, just a puppet of America!!


The only gate to go out from Gazzah is Rafah. This gate is located in between Palestine-Egypt, as egypt , specifically regime of Husni Mubarak not allowed any humanity help to go through, hundred of volunteers of medical health worker are pending there. The ruler of EGYPT!! not an Islam person actually, a kafir Husni Mubarak! Coward and puppet of America and Israel! Same goes to Saudi Arabian! All of them are waiting for the command from Elmort and Bush, not the Commad From ALLAH!!


Now we are in internal stress, we just can see here from time to time our broher being killed and slaughtered in Palestine.



Down down Israel!!

Down down Zionist!


ALLAH..every muslim must feel the suffers of our ummah nowadays. If not, we are not a real Muslim yet.



Let us recite Qunut Nazilah in each of our five daily prayer everyday!



Comments

SAFARI said…
Salam..teruskan menulis..
bila rasa nak menulis, tulislah..
bila rasa x nak menulis, tulislah..
bila rasa tahu menulis, tulislah..
bila rasa x tahu menulis, tulislah..
konklusi...TULIS
takut dah untuk menulis kerana segalanya ditulis kembali oleh malaikat penulis...

Popular posts from this blog

Indahnya Bahasa India

Sekadar berkongsi beberapa patah perkataan bahasa India yang ku pelajari secara tak langsung dengan pesakit dan pekerja. Jika ada kekurangan dan kesilapan sila betulkan.


1- Siapa nama awak? = ope riina?
2- Nama saya.... = yenper....
3- Pergilah (untuk lelaki) = poodah
4- Pergilah (untuk perempuan) = poodii
5- Dah makan ke? = sapdiya...?
6- Dah makan dah = sipdaen
7- Jom makan = Bahsapdala
8- Jom minum = wa tanni kudigkelam
9- Awak tinggal di mana? = ni yengger kae ?
10- Baju = settae
11- Seluar = silwar
12- Mata = kanney
13- Telinga = kadhae
14- Kaki = kaali
15- Wajah = kaalai
16- Apa khabar? = na lam irking gele?
17- Apa khabar? (secara sopan) = sauriyema ?
18- Nenek = padti
19- Datuk = tata
20- Abang = anne
21- Kakak = akka
22- Pakcik = mama
23- Makcik = mami
24- Ayah = appa
25- Mak = amma
26- Dah minum ke belum ? = tanni kurchitia?
27- Belum lagi lah = inno illek
28- Tak ada = illek
29- Saya pergi dulu ya = poidtu ware’
30- Dah makan ke ? (sopan gitu) = sapdinlah...?
31- Dari mana ? = yinggere dhe?
32- Awak n…

Luahan hati seorang ibu...

Oh ibu..tidak terkata untuk menyatakan jasa ibu, 9 bulan ibu mengandung dengan berbagai dugaan dan cubaan. Ibu menempuh perit dan derita semasa melahirkan..! Semasa dalam pantang, ibu mengalami berbagai situasi yang tak terduga. Mengawasi diri sendiri, mendidik anak yang belum mengerti dan menjaga hati suami yang bukan semua boleh dikongsi. Hati seorang ibu yang cekal sukar dicari, sukar diganti.


Setiap ibu sanggup berkorban untuk anak-anak sedangkan anak belum tentu lagi. Kalau susah, biar ibu yang susah, anak jangan. Kalau ibu lapar, biar anak tidak lapar. Kalau ibu sakit anak jangan sakit. Kalau pakaian, biar anak cukup pakai, ibu tak apa. Kalau ibu sedih, hampir tercabut nyawa pun seboleh-bolehnya tidak diberitahu kepada anak-anak. Itu hanya secebis pengorbanan ibu.


Percayalah bila ibu sudah tiada, barulah anak terasa ketiadaan ibu dan hidup terasa kosong. Tiada tempat untuk mengadu. Kalau ibu ada, ibu buat itu, ibu buat ini, ibu cari itu, ibu cari ini. Ibu banyak boleh buat untuk a…

Rabbana Hablana Min Azwajina Wa Zurriyyatina Qurrota A'yun

Ha tu dio duduk. Jadi menunjukkan bbini ni perkara nikmat daripada Allah subhanahu wataala. Kita bekawin dengey ore ppuwe baik, ore ppuwe becaghi tok laki baik ini merupokey nikmat daripada Allah subhanahu wa taala. Ho bolehla we kalu nok gayo gayo ore ttino hok toksey ko demo gak kato; “ ai nikmat ni wey, nikmat Tuhey ni wey” dan oghe ttino tu pong kalu napok payoh payoh nga oghe jatey gak aa; nikmat ni aa.


Wa ma laha awliya’ahu bisuaali zalika fiddu’a’. Takdi dio ghoyak ceghito ceghito nabi. Nabi-nabi ni selain daripada Aku lantik jadi nabi, Aku buwi jugok anok-anok cucu, so. Selain pado nabi tuh pulok, hok peringkat woli-woli. Peringkat oghe hok bawoh sikit pado nabi, kito panggil woli-woli ni pong, Allah taala puji oghe-oghe hok jjadi woli Dio ni waktu woli Dio bedoa.


Dia tunjuk, doa gapo dio ? wallazina, wallazina yaquluna rabbana hablana min azwajina wa zurriyyatina qurrata a’yun. Ini doa hok Tuhey sediri apo ni rekod daley Quran. Kito lloni bulih guna doa ni. Di antaro tando o…